Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 19 lut 2018, o 00:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 208 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 6 cze 2015, o 18:46 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2015, o 16:58
Posty: 59
Lokalizacja: Wwa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Ot贸藕 wczoraj zdarzyla mi sie taka sytuacja - podczas jazdy po mie艣cie w艂膮czy艂 si臋 tryb wypalania DPF, czyli stoj膮c na luzie obroty wzros艂y do ok 950/min - normalna sprawa, ostatnio g艂贸wnie po miescie jezdzilem. Wiem, 藕e nie powinno sie gasic silnika w czasie, gdy aktywne jest wypalanie DPFa ale spieszy艂o mi si臋, wi臋c musia艂em. Zdziwilo mnie, 藕e po zgaszeniu silnika nadal chodzil wiatrak (albo od klimy albo ten na ch艂odnicy, nie sprawdzi艂em). Wieczorkiem wyskoczy艂em na przejazdzk臋 po艂udniow膮 obwodnic膮, zrobi艂em jakie艣 60 km przy obrotach 2500-3000, ale tryb wypalania si臋 nie wy艂膮czy艂. Wi臋c dzi艣 strzeli艂em 100 km autostrad膮 kulturalnie 140-160 km/h, to juz powinno wystarczy膰 do wypalenia sadzy z DPFa. Mimo wszystko nadal na luzie mam podwyzszone obroty, a po zgaszeniu silnika przez jaki艣 czas chodzi wentylator. No i pytanie - czy to faktycznie wypalanie DPFa, czy mo藕e w艂膮czenie klimy w takie upa艂y jak wczoraji dzis powoduje na tyle wieksze obciazenie silnika, ze wzrastaj膮 obroty? Dodam, 藕e to moje pierwsze lato z superbem (2.0 170 koni), w poprzednim aucie nie mialem takiego efektu.
Jakie艣 sugestie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 6 cze 2015, o 19:24 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 gru 2014, o 15:47
Posty: 3447
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Daewoo Matiz
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 487 koni
No w艂a艣nie teraz mi si臋 przypomniala pewna sytuacja. Kiedy艣 zamy艣lony, podjecha艂em pod dom. Zaparkowalem, wysiadam. Zamkn膮艂em auto i id臋 艣cie偶ka do drzwi, ale g艂o艣no s艂ycha膰 wentylator, ten od ch艂odnicy. Przed domem sta艂em 5 min zanim si臋 wy艂膮czy艂, ale wtedy my艣la艂em, 偶e to z powodu temperatury. DPF nawet mi przez my艣l nie przeszed艂. Czy jednostka cierpi na wylaczaniu silnika podczas wypalania filtra cz膮steczek sta艂ych? :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2015, o 20:36 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2015, o 16:58
Posty: 59
Lokalizacja: Wwa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Specem nie jestem ale obi艂o mi sie o uszy 藕e nie nalezy gasic silnika przy w艂膮czonym trybie wypalania DPF bo mo藕e sie dostac paliwo do oleju tudziez mozna uszkodzic uklad wtryskowy. Moze niech wypowie sie w temacie ktos z wi臋ksz膮 wiedz膮.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 06:49 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Marek
Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2013, o 11:00
Posty: 1390
Lokalizacja: D臋blin/ Bia艂a Podl.
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
qlx napisa艂(a):
nie nalezy gasic silnika przy w艂膮czonym trybie wypalania DPF bo mo藕e sie dostac paliwo do oleju tudziez mozna uszkodzic uklad wtryskowy.
chyba kogo艣 troch臋 ponios艂o.
Je偶eli wypala si臋 filtr i wy艂膮czysz silnik (przypadkiem ;) ) wentylator b臋dzie mieli艂 d艂ugo i nami臋tnie.
Co do podwy偶szonych obrot贸w, po cz臋艣ci sam sobie odpowiedzia艂e艣 - jest gor膮co i spr臋偶arka klimy potrzebuje wi臋cej energii aby sch艂odzi膰 auto.
Wszystko jest ok z Twoim autem.
Zrobi艂em swoim TDI ponad 30 tys km i w sumie raz tylko zaobserwowa艂em wypalanie dpf-a. Nie zwraca艂em na niego uwagi. Przy przegl膮dzie po 30 tys nape艂nienie wynosi艂o 0,002 czego艣 tam :) .

_________________
http://galeria.interia.pl/galerie,u_id,58988
http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=4300

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 08:20 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 25 mar 2013, o 15:13
Posty: 733
Lokalizacja: Wawa
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Ja nie bardzo moge wylapac kiedy mi sie wypala zrobilem od kupna swoja OII FL tycke ponad 20kkm ale nie zaobserwowalwm kiefy wypala....

_________________
Obrazek
Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
Sprzedam:
Oferty na OLX


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 09:22 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 746
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
qlx napisa艂(a):
Ot贸藕 wczoraj zdarzyla mi sie taka sytuacja - podczas jazdy po mie艣cie w艂膮czy艂 si臋 tryb wypalania DPF, czyli stoj膮c na luzie obroty wzros艂y do ok 950/min - normalna sprawa, ostatnio g艂贸wnie po miescie jezdzilem.

Nie ma wi臋kszego znaczenia gdzie/jak je藕dzi艂e艣. Aktywna regeneracja (dopalanie) DPF i tak jest inicjowana najdalej co ok. 800 km. i to nawet wtedym gdy zape艂nienie pozostaje znikome.
Taka zaimpletowana programowo "higiena".

qlx napisa艂(a):
Wiem, 藕e nie powinno sie gasic silnika w czasie, gdy aktywne jest wypalanie DPFa ale spieszy艂o mi si臋, wi臋c musia艂em.

Jak mus to mus ale radz臋 unika膰 takich sytuacji. Sporadycznie nic si臋 nie stanie ale gdy b臋dziesz tak robi艂 permanentnie, to odbije si臋 to niekorzystnie na 偶ywotno艣ci DPF, za艣 napr臋偶enia termiczne wp艂yn膮 niekorzystnie na umocowanie wk艂adu w obudowie filtra.

qlx napisa艂(a):
Zdziwilo mnie, 藕e po zgaszeniu silnika nadal chodzil wiatrak (albo od klimy albo ten na ch艂odnicy, nie sprawdzi艂em).

Tak ma by膰. DPF podczas dopalania osi膮ga nawet ok. 850 "C, wi臋c pomimo os艂ony termicznej wa偶ne jest nie tylko ch艂odzenie ale te偶 przewietrzanie komory silnika.

qlx napisa艂(a):
Wieczorkiem wyskoczy艂em na przejazdzk臋 po艂udniow膮 obwodnic膮, zrobi艂em jakie艣 60 km przy obrotach 2500-3000, ale tryb wypalania si臋 nie wy艂膮czy艂.

Aktywna regeneracja (czyli z dotryskiem dopalaj膮cym sadz臋 w DPF) jest mo偶liwa maksymalnie do 2500 obr/min (tylko do takiej pr臋dko艣ci obrotowej silnika uk艂ad wtryskowy jest zdolny fizycznie "podzieli膰" wtrysk paliwa na dawk臋 wst臋pn膮, w艂a艣ciw膮 i dopalaj膮c膮 (tzw. dotyrsk).

Gdyby艣 jecha艂 z pr臋dko艣ci膮 obrotow膮 silnika w zakresie ok. 1800 - 2500 obr/min z du偶ym prawdopodobie艅stwem ECU podj臋艂o by kolejna pr贸b臋 dopalania.

qlx napisa艂(a):
Wi臋c dzi艣 strzeli艂em 100 km autostrad膮 kulturalnie 140-160 km/h, to juz powinno wystarczy膰 do wypalenia sadzy z DPFa. Mimo wszystko nadal na luzie mam podwyzszone obroty, a po zgaszeniu silnika przez jaki艣 czas chodzi wentylator.

Czyli kolejny raz przerwa艂e艣 regeneracj臋 ... :shock: :( .
ECU b臋dzie podejmowa艂o kolejne pr贸by a偶 do skutku, lub w ko艅cu pojawi si臋 kontrolka DPF, co powinno Ci臋 sprowokowa膰 do wykonania jazdy regeneracyjnej zgodnie z opisem w instrukcji samochodu.

Powt贸rz臋 raz jeszcze:
Niepotrzebnie tak "walczysz" z tym DPF, bo wszystkie przerwane procesy i niedoko艅czone dopalania dramatycznie skracaj膮 czas 偶ycia filtra, co finalnie odbije si臋 na Twojej kieszeni.

qlx napisa艂(a):
No i pytanie - czy to faktycznie wypalanie DPFa, czy mo藕e w艂膮czenie klimy w takie upa艂y jak wczoraji dzis powoduje na tyle wieksze obciazenie silnika, ze wzrastaj膮 obroty?

Moim zdaniem "klima" nie powoduje wielokrotnego "podbicia" obrot贸w biegu ja艂owego bez dodatkowych przyczyn (np. s艂aby akku).
Z tego co opisujesz "najzwyczajniej w 艣wiecie" uniemo偶liwiasz ECU prawid艂owe zregenerowanie DPF.
Na dopalanie serwisowe (wymuszone komputerem) raczej si臋 nie nastawiaj, gdy偶 (zdaniem wielu fachowc贸w i moim r贸wnie偶) jest ono r贸wnie niekorzystne dla DPF co przerwanie regeneracji aktywnej poprzez zgaszenie silnika.

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 09:54 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2015, o 16:58
Posty: 59
Lokalizacja: Wwa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
No i o takie info mi chodzilo.
Jeszcze jedno pytanie - ile czasu moze trwac cykl wypalania DPFa? Zarezerwuje sobie chwile i poczekam do konca procesu.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 10:05 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 746
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
qlx napisa艂(a):
No i o takie info mi chodzilo.
Jeszcze jedno pytanie - ile czasu moze trwac cykl wypalania DPFa? Zarezerwuje sobie chwile i poczekam do konca procesu.

W niesprzyjaj膮cych warunkach (np. kilkukrotne zatrzymanie na 艣wiat艂ach, etc.) mo偶e trwa膰 nawet i 40 minut. Generalnie proces b臋dzie tak d艂ugo uruchomiony, jak d艂ugo ECU b臋dzie "widzia艂o szans臋" na jego doko艅czenie.

Warto jeszcze zwr贸ci膰 uwag臋, 偶e:
- skuteczne dopalanie sadzy jest mo偶liwe WY艁ACZNIE podczas jazdy, gdy strumie艅 spalin osi膮ga temperatur臋 umo偶liwiaj膮c膮 podtrzymanie procesu, za艣 na obrotach biegu ja艂owego podtrzymywana jest jedynie "gotowo艣膰", dlatego nie ma co sta膰 w miejscu i czeka膰 a偶 obroty spadn膮 tylko trzeba jecha膰 (pomi臋dzy 1800 a 2500 obr/min)
- "akcja" nie ko艅czy si臋 z chwil膮 wypalenia sadzy, tylko z chwil膮 wystudzenia wk艂adu filtra.

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 10:12 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2015, o 16:58
Posty: 59
Lokalizacja: Wwa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Czyli przejazdzka spokojnym tempem 60km powinna wystarczyc. Dzieki wielkie za informacje.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 13:24 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2015, o 16:58
Posty: 59
Lokalizacja: Wwa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Mej, dzi臋ki wielkie za szczeg贸艂owe informacje, przebuja艂em si臋 p贸艂 godzinki na obrotach 2200-2400/min i wszystko wr贸ci艂o do normy. Swoj膮 drog膮 to my艣la艂em, 偶e nawet na postoju je艣li w艂膮czy sie tryb wypalania, to po jakim艣 czasie proces si臋 zako艅czy i auto uzna filtr za czysty. Dobrze wiedzie膰, 偶e nie do ko艅ca tak jest, i najlepsz膮 opcj膮 jest wycieczka ekspres贸wk膮.
Raz jeszcze dzi臋ki.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 13:25 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 gru 2014, o 15:47
Posty: 3447
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Daewoo Matiz
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 487 koni
A co si臋 dzieje je艣li si臋 "pa艂uje" auto 245 km/h podczas wypalania filtra cz膮steczek sta艂ych, albo kiedy si臋 ostro jedzie. Trwa to d艂u偶ej czy jak?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 14:08 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 31 maja 2014, o 01:04
Posty: 2121
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Bodaj偶e Mej ju偶 o tym pisa艂. Wtedy filtr oczyszcza si臋 samoistnie, niejako "naturalnie", bez dotrysku paliwa i to jest najlepsze.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

PS Nie 艣ledz臋 ju偶 forum. Je艣li masz pytania, pisz PW.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 14:42 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 18 lis 2014, o 16:16
Posty: 329
Lokalizacja: Cz臋stochowa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
mnie ten wentylatorek za艂aczy艂 si臋 chyba 3 razy, zrobi艂em superbem 13ty艣 km, i zawsze za艂acza si臋 jak wracam z pracy (8km) i np. rozmawiam z kim艣 przez telefon, wtedy jad臋 bardzo delikatnie bo skupiam sie te偶 na rozmowie, doje偶dzam do domu, gasze auto i wentylator za艂aczony. 艢rednie spalanie z tych 8km zawsze poni偶ej 5l/100km. Od czasu ostatniego za艂aczenia filtra staram si臋 je藕dzi膰 na ni偶szych biegach/wy偶szych obrotach i jest ok.
P.S. Ostatnio sprawdza艂 znajomy dpf kompem i wysz艂o
"wymiana filtra cz膮stek sta艂ych jeszcze nie jest konieczna
Filtr cz膮stek sta艂ych, zawarto艣膰 popio艂u w oleju 0.140l (maks. 0.46l)
czyli chyba nie藕le. Przebieg 268kkm


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2015, o 18:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 sty 2014, o 21:06
Posty: 2548
Samoch贸d: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)


Ostatnio edytowano 23 lip 2016, o 20:15 przez elmi_k, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2015, o 19:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 13 wrz 2011, o 15:15
Posty: 628
Lokalizacja: KWI
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Ty masz za du偶o czasu ;-)

Wys艂ane z mojego GT-I9505 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 208 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL