Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 20 lis 2018, o 12:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 16 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 30 sty 2018, o 09:36 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Witam wszystkich serdecznie,
to m贸j pierwszy post na tym forum, wi臋c chcia艂bym wszystkich przywita膰.

Mili, zakupi艂em Skod臋 Superb w ubieg艂e wakacje. Skodzinka ma silnik 2.8 V6 AMX + automatyczn膮 skrzyni臋 bieg贸w. Od pocz膮tku po zakupie po kilkuset kilometrach pojawi艂 sie b艂膮d "check engine" zwi膮zany z katalizatorem.

B艂膮d ten powraca r贸偶nie, czasem po 300km a czasem po 50km. Zauwa偶y艂em, 偶e wi臋ksze prawdopodobie艅stwo jest jak pogonie troch臋 Skodzink臋 i po kilku minutach zapala sie Check.
Katalizator nie jest zapchany, auto lata jak powinno. Problemem zapewne jest to, 偶e katalizator straci艂 swoje w艂a艣ciwo艣ci i nie oczyszcza spalin prawid艂owo co skutkuje wykryciem przez sond臋 i owym Checkiem.

I teraz moje pytanie czy kto艣 z was przerabia艂 ten temat przy 2.8 ? Pytam bo podjecha艂em do firmy kt贸ra od wielu lat specjalizuje sie w t艂umikach i uk艂adach wydechowych.
Facet powiedzia艂 tak, mam dwie opcje:
1) za艂o偶y膰 emulator z katalizatorem na 2 sondy (po 130z艂 szt.) i zrobi膰 dystans sondy co zapewnie nie b臋dzie powodowa艂o wy艣wietlania Check, ale no w艂a艣nie ale problem jest taki, 偶e nie wp艂ynie to na oczyszczanie spalin i co za tym idzie na Przegl膮dach Corocznych wed艂ug nowych przepis贸w mog臋 mie膰 problem po wpi臋ciu w rur臋 wydechow膮 komputera do analizy spalin. Nie mniej rozwi膮zanie to koszt poni偶ej 300z艂 + p贸藕niej kombinowanie z przegl膮dem
2) opcja druga czyli wymiana katalizatora. I tu pytanie do was. Facet m贸wi, 偶e trzeba by wymieni膰 2 katalizatory po oko艂o 1500z艂 za szt. Cena z g艂owy, nie sprawdza艂 dok艂adnie. Ale t艂umaczy, 偶e tutaj do wymiany katalizator贸w trzeba wyj膮膰 silnik bo nie ma miejsca z racji du偶ego V6. Wi臋c tu dochodz膮 dodatkowe koszty za wyj臋cie i w艂o偶enie silnika. + - katalizatory + jakie艣 inne duperele w postaci uszczelek itd + us艂uga to wyjdzie pewnie w granicy 4000 tysi臋cy.

Czy kto艣 z was mia艂 podobny problem ? Jak go rozwi膮zali艣cie ? Czy naprawd臋 wymiana i zrobienie tego na tip-top tyle kosztuje ? Od razu zaznacz臋, 偶e nie zamierzam sprzedawa膰 auta. Frajda i komfort jazdy tak膮 limuzyn膮 z motorem V6 jest nie do opisania, trzeba si臋 przejecha膰 偶eby zrozumie膰 o czym m贸wi臋 a w zasadzie pisze. A je藕dzi艂em naprawd臋 r贸偶nymi autami od BMW serii 5 z motorem 3.0 Diesel po Audi S8 z 4.2 Quattro. Panowie, co robi膰 ? Jak ugry藕膰 temat ?

B艂臋dy z VAGa
Cytuj:
2 Faults Found:

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 -


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 30 sty 2018, o 11:46 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 293
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
LPG na pok艂adzie?

Kod:
Causes A code P0421/P0431 may mean that one or more of the following has happened:
The catalytic converter is no longer functioning properly
An oxygen sensor is not reading (functioning) properly
A sparkplug is fouled up


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 12:20 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
A tak w艂a艣nie zapomnia艂em doda膰 偶e auto zakupi艂em w GAZie.
Je艣li chodzi o GAZ robi艂em jego kompletny przegl膮d z wymian膮 listw wtryskowych, parownika i wszystkich filtr贸w.
Co do 艣wiec, przyznaje 偶e nie wymienia艂em i nie wiem w jakim s膮 stanie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 19:01 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 293
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Na pocz膮tek zr贸b tak:
Skasuj b艂臋dy - do tego wystarczy ELM327 za 15 PLN, lub kabel KKL za podobn膮 kwot臋.
Nast臋pnie przego艅 kur臋 tylko na benzynie (pami臋taj 偶e w艂a艣ciwe paliwo dla naszych kur to 98) i zobaczy czy te偶 wywali b艂膮d katalizator贸w, je艣li nie wywali to winne jest z艂e wystrojenie instalacji LPG.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 19:13 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
No mam VAGa wi臋c ze skasowaniem nie b臋dzie problemu.
No dobra spr贸buje tak zrobi膰. Akurat ostatnio zatankowa艂em 95. Wy艂膮cz臋 w takim razie na centralce GAZ i przegoni臋 ja na 95 to zobacz臋 co pokarze VCDS.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 19:29 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 293
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
A tak z ciekawo艣ci co masz za instalacj臋 wsadzon膮?
Bo na wiosn臋 z mojej to zostanie wi膮zka elektryczna, zbiornik i przew贸d do tankowania.
U mnie kto艣 zak艂ada艂 LPG bardzo po tanio艣ci:
Hana2000 gold s膮 ok ale maj膮 ju偶 sw贸j przebieg (mo偶e zostan膮)
Stag 300-6 isa2 si臋 nie bardzo nadaje do tego silnika (nie ma korekcji po obd i podzia艂u na banki a nasze v6 nale偶y traktowa膰 jako 2 osobne silniki ze wsp贸lnym wa艂em), w jego miejsce wchodzi LPG TECH 326 OBD (co wa偶ne pasuje plug and play w wi膮zk臋 od staga a soft sterownika 3xlepszy)
Reduktor Palacar KR3-250 - niby ok ale ten model lubi "pu艣ci膰 b膮ka" do uk艂adu ch艂odzenia - w jego miejsce wpada KME GOLD do 300KM
Jaki艣 baran za艂o偶y艂 zasilanie miedzi膮 6mm zamiast 8, wiec w wielozaw贸r idzie redukcja na 8mm i dalej faro 8mm (mo偶e to wystarczy, jak nie to wymiana wielozaworu na 8mm)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2018, o 10:07 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
piotraskbw napisa艂(a):
A tak z ciekawo艣ci co masz za instalacj臋 wsadzon膮?


Kolego od pocz膮tku w tym aucie by艂a instalacja firmy LOVATO. Instalacja zosta艂a za艂o偶ona w Niemczech, autko te偶 z Niemiec przywioz艂em. Instalacja jednak by艂a nieco 藕le za艂o偶ona, co艣 tam musieli poprawi膰, bodaj偶e odwrotnie pod艂膮czyli do czego艣 przewody (nie chce tu pisa膰 bzdur bo sie na tym nie znam i nie pami臋tam co to by艂o dok艂adnie). Poza tym parownik mia艂em do 180KM a z racji i偶 nasze Superby maj膮 193KM to zamienili mi parownik do 250KM 偶eby by艂 z zapasem (nie wiem na jaki) i mia艂em wymienione listy wtryskowe gdy偶 na wcze艣niejszych 2 i 5 wtrysk by艂 przytkany (jak dobrze pami臋tam). Pr贸bowali艣my reanimowa膰 listwy i na pusty zbiornik mia艂em wpuszczony preparat czyszcz膮cy i p贸藕niej dotankowa艂em 10L gazu, operacje tak膮 przeprowadzili艣my dwukrotnie ale bez efektu. Listwy zosta艂y zatem wymienione i r贸wnie偶 s膮 firmy LOVATO.

Dzisiaj znowu zapali艂 mi si臋 Check. Z racji tego, 偶e pad艂 mi laptop a w drugim mam niesprawn膮 baterie to w wolnej chwili podjad臋 do kolegi, wykasuje ten b艂膮d i b臋d臋 je藕dzi艂 tylko na benzynce, zobaczymy czy Check powr贸ci :?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2018, o 19:48 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
piotraskbw napisa艂(a):
Nast臋pnie przego艅 kur臋 tylko na benzynie (pami臋taj 偶e w艂a艣ciwe paliwo dla naszych kur to 98) i zobaczy czy te偶 wywali b艂膮d katalizator贸w, je艣li nie wywali to winne jest z艂e wystrojenie instalacji LPG.


No witam ponownie,
A wi臋c tak. B艂膮d wykasowa艂em, na centralce wy艂膮czy艂em ca艂kowicie GAZ i je藕dzi艂em tylko na benzynie 95 bo tak膮 ostatnio tankowa艂em. Przejecha艂em 67km z czego 90% to ostra jazda. Check si臋 nie za艣wieci艂 ale po wpi臋ciu kabla w oprogramowaniu VCDS w pozycji Engine pojawi艂 si臋 ju偶 1 blad:

1 Fault Found:

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -

Co robi膰 dalej bo jazda na samej benzynie chyba ju偶 nic tu nie wniesie. Co najwy偶ej z czasem za艣wieci si臋 Check. Tak jak napisa艂em wy偶ej benzyna do test贸w to 95 i nie wiem w jakim stanie mam swiece je偶eli to mo偶e mie膰 jaki艣 wp艂yw ale z racji przebiegu 250kkm stawiam na kata. Chyba si臋 skusze na te emulatory sond (dystans).


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2018, o 01:45 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 293
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
艢wiece 艂atwo "sprawdzisz" bez brudzenia sobie r膮k
Pod艂膮czasz VCDS, silnik -> bloki pomiarowe -> wypadanie zap艂on贸w (nie pami臋tam kt贸re dok艂adnie bloki) i patrzysz czy na LPG wypadaj膮 zap艂ony a nast臋pnie na benzynie.

Jak nie wypadaj膮 na benzynie to uk艂ad zap艂onowy powinien by膰 ok dla spalania benzyny
Jak wypadaj膮 na benzynie to przyczyn膮 mog膮 by膰:
Ko艅cz膮ce si臋 艣wiece
Ko艅cz膮ce si臋 kable WN
Ko艅cz膮ca si臋 cewka zap艂onowa

Jak nie wypadaj膮 na LPG to uk艂ad zap艂onowy powinien by膰 ok dla spalania benzyny i LPG

Jak nie wypadaj膮 na benzynie a wypadaj膮 na LPG to robi si臋 troch臋 skomplikowanie bo przyczyn mo偶e by膰 kilka:
殴le ustawiona instalacja LPG
Ko艅cz膮ce si臋 艣wiece
Ko艅cz膮ce si臋 kable WN
Ko艅cz膮ca si臋 cewka zap艂onowa


A jak tam nic nie b臋dzie to pora ubrudzi膰 sobie r臋ce :mrgreen:

Potrzebne narz臋dzia:
Latarka
艢rubokr臋t krzy偶akowy

1.Zdejmij plastikowe os艂ony z g艂owic
2. Wypnij kabel WN
3. zobacz czy nie masz 艣wiecy zalanej olejem silnikowym
4. zamontuj z powrotem kabel WN
5. zamontuj z powrotem os艂ony

punkty od 2 do 4 powt贸rz dla wszystkich cylindr贸w


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 10:01 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 09:24
Posty: 6
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Witam.

Pod艂膮cz臋 si臋 do tematu.

1. Je偶eli chodzi o katy to z tym wyci膮ganiem silnika jaki艣 nonsens, do obydwu jest dost臋p od spodu.

2. Moja skodzina ma ten sam problem, nie mam instalacji LPG. B艂臋dy P0421, P0431. Check engine kasuj臋 regularnie, mia艂em wymienione 艣wiece i cewk臋 bez poprawy z b艂臋dami. Kable podobno OK. Podejrzewam 偶e silnik si臋 ko艅czy, nie trzyma ci艣nienia i dla tego wybija te b艂臋dy. Poza tym ciekn膮 mi uszczelniacze mi臋dzy silnikiem a kabin膮.
i tu pytanie, czy da si臋 wymieni膰 te okr膮g艂e uszczelniacze bez rozbierania silnika?
W jaki spos贸b zdiagnozowa膰 co obni偶a ci艣nienie na cylindrach, w sensie pier艣cienie czy zawory?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 10:32 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 293
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Slimak_X napisa艂(a):
mia艂em wymienione 艣wiece i cewk臋 bez poprawy z b艂臋dami. Kable podobno OK

Jaka cewka i jakie kable? Bo to niestety ma du偶e znaczenie.

Slimak_X napisa艂(a):
Podejrzewam 偶e silnik si臋 ko艅czy

A wiesz 偶e to jest bardzo d艂ugo 偶yj膮ca jednostka (fakt 偶e upierdliwa), aby co艣 powa偶nego zaczyna艂o si臋 dzia膰 z powodu przebiegu to musia艂by艣 mie膰 co艣 ok 500 000 nalatane.

Slimak_X napisa艂(a):
...nie trzyma ci艣nienia i dla tego wybija te b艂臋dy.

A mierzy艂e艣 ci艣nienie?

Slimak_X napisa艂(a):
Poza tym ciekn膮 mi uszczelniacze mi臋dzy silnikiem a kabin膮.

Fakt 偶e silnik pod tym wzgl臋dem upierdliwy, zanim wydasz wyrok to go uszczelnij i wtedy b臋dzie mo偶na co艣 powiedzie膰.

Slimak_X napisa艂(a):
czy da si臋 wymieni膰 te okr膮g艂e uszczelniacze bez rozbierania silnika?



Kt贸re dok艂adnie?
N 011 908 5 czy 078 103 113 E - je艣li "078" to TU jest instrukcja :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 14:06 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 09:24
Posty: 6
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Cewka NGK, kable BOSCH, 艣wiece NGK. Ci艣nienie by艂 mierzone, niestety jest niskie :( oko艂o 8-9 i nie r贸wne bo na 艣rodkowym cylindrze 7 i na tym nieszcz臋snym cylindrze wypadanie zap艂onu. I si臋 zastanawiam czy przy takim ci艣nieniu to mo偶e jeszcze jest wina g艂owicy czy ju偶 bankowo mam d贸艂 do robienia...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 14:27 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Daniel
Do艂膮czy艂(a): 21 lut 2018, o 12:10
Posty: 14
Lokalizacja: Gda艅sk
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Aktualnie: 193KM
Ma艂e pytanko: A jakie powinno by膰 w艂a艣ciwe ci艣nienie na cylindrach?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 14:28 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 293
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
No to rzeczywi艣cie nisko spr臋偶a powinien mie膰 w zakresie 9-14 Bar, zanim wydasz du偶o kasy to zr贸b "pr贸b臋 olejow膮".

Do wykonania pr贸by potrzebna b臋dzie strzykawka wype艂niona ok. 5-10 cm3 oleju silnikowego. Jej zawarto艣膰 nale偶y wstrzykn膮膰 do cylindra przez otw贸r 艣wiecy i ponownie wykona膰 pomiar ci艣nienia spr臋偶ania. Przed pomiarem nale偶y zas艂oni膰 otw贸r 艣wiecy i wykona膰 kilkukrotnie obr贸t wa艂em korbowym. Uzyskane wyniki ci艣nienia spr臋偶ania nale偶y por贸wna膰 z pierwszymi pomiarami (wykonanymi bez dolewki oleju).

1. Je艣li wyniki obu pomiar贸w s膮 identyczne to 艣wiadczy to o nieszczelno艣ci zawor贸w i ich gniazd (wytarte przylgnie zaworowe);
2. Je艣li w drugim pomiarze wyniki uleg艂 wyra藕nemu wzrostowi to sugeruje on nieszczelno艣膰 t艂ok贸w, pier艣cieni t艂okowych i g艂adzi cylindra (dolany olej uszczelni艂 bowiem t艂ok w cylindrze);
3. Je艣li w drugim pomiarze zanotowano tylko nieznaczny wzrost ci艣nienia to 艣wiadczy to o nieszczelno艣ci zar贸wno zawor贸w i ich gniazd jak i t艂oka. Mo偶e te偶 by膰 to sygna艂 sugeruj膮cy problemy ze szczelno艣ci膮 uszczelki pod g艂owic膮 silnika (albo wyst臋powa膰 b臋d膮 przedmuchy do uk艂adu ch艂odzenia, albo mi臋dzy cylindrami)

W przypadku 1 jeszcze w sumie warto remontowa膰,
W przypadku 2 mo偶na spr贸bowa膰 da膰 mu ceramizer - mo偶e pomo偶e, 100 z艂 ma艂y koszt w stosunku do remontu lub swapa
W przypadku 3 zerkn膮膰 czy to nie uszczelka pod g艂owic膮, jak nie to ja bym zrobi艂 swapa na 2.7 BT a 2.8 sprzeda艂 (najlepiej w cz臋艣ciach).


Albo opcja 4 to bawisz si臋 w janusza handlarza, dajesz "motodoctor" co by go uszczelni艂 i sprzedajesz ca艂e auto - tej metody NIE polecam :twisted:


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 13:34 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 09:24
Posty: 6
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Dzi臋ki z info, zrobi臋 pr贸b臋 olejow膮 i b臋d臋 trzyma膰 kciuki 偶e to opcja nr 1. W Janusza si臋 bawi膰 nie b臋d臋 na pewno.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 16 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL